Streepjes zijn altijd goed.

Soms denk ik dat mijn dagen als persoonlijk styliste en naaister van mijn meisjes geteld zijn.
Nog een paar maanden en ze sluiten de deuren van de lagere school achter zich.
We voelen al kriebels voor de nieuwe avonturen, maar bij ons is dat alles ineens. 
Ik herinner me nog haarscherp het afscheid van de kleuterschool.
Tranen liepen over mijn wangen. Emotioneel voor tien, ik.
Andere mama's hadden soms nog kleintjes die daar nog wat jaren te gaan hadden.
Voor ons is alles ineens voorbij voor het hele gezin.
En afscheid nemen doe ik niet graag.
Ook niet afscheid nemen van kinderkleren maken.
Dus als mijn lievelingen me een opdracht geven, dan spring ik daar op.
Iets te enthousiast misschien 👀.


Ik viel als een blok voor deze streepjesstof van Nosh.
Mona had een gekocht rokje in haar kast uit dezelfde stofsoort, dunne sweaterstof.
Ik maakte gewoon na.
Twee rechthoeken, vijf plooien voor, vijf plooien achter, tailleband met achteraan elastiek, rits in de zijnaad.
Het is een snel project, daar hou ik van en het resultaat is er.








Patroon stolpplooirok
trui Indee




Reacties

  1. Mooi! Rokjes maken blijft leuk, hè. Ik duim mee dat je meisjes nog lang zelfgemaakte kleren zullen vragen, ook al zijn het dan misschien iets grotere kleren. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enjoy the moment and don't look back ... More milestones to come !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Die streepjes doen het altijd goed vind ik! 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof rokje! Dit strepenstofje is echt knap. Leuke trui ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zit haar als gegoten! Helemaal mijn ding, ik zou dat ook nog dragen :) En absolute waarheid: streepjes zijn altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar, die veranderende kledingstijl. Mijn tiener past nog in maatje 128, wat al voor drama's zorgde in de winkel. Dus ik hoop op een groeispurtje zodat ze er eindelijk als een tiener kan uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hanne, dat kan ik me voorstellen. Ineens misstaan die jurkjes, hé.

      Verwijderen
  7. Prachtstofje! Prachtmeid! Prachtnaaisel! Als ze zoveel goesting blijft hebben om te poseren als ze hier lijkt te hebben, zal je nog wel even persoonlijke stylist mogen blijven hoor, ook al zijn ze lagere school af binnenkort. Ik duim mee, Griet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goh dat snap ik wel hoor, dat gevoel! Ik word altijd al een beetje emotioneel bij m'n oudste, en ze is ocharme net 5 en ik heb nog een dochtertje van 3. Dus zo alles ineens, dat is dubbel slikken denk ik! En ze worden ook echt wel groot he zeg, soms lijkt het alsof ze gegroeid zijn elke keer ik hier kom lezen! Ik hoop dat ze toch altijd gaan blijven beseffen hoe een coole en stijlvolle mama ze hebben! Ik durf zelfs te denken dat dat wel geen probleem zal zijn ;-) In elk geval een heel leuk rokje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat rokje is zo hard mijn ding! Je mag altijd voor mij komen naaien ;) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh wat een toffe stof die streepjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je nog iets voor een minimeisje wil naaien, ik heb een maatje 104-110 rondhupsen ;) Laat je gaan! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha, kindjes genoeg, maar ze moeten op de foto willen. Uh, zo heb je er ook eentje!

      Verwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!