Pin it - Make it

Ik vind moeilijk woorden om dit bericht te schrijven.
Ons land werd opgeschrikt door een daad van terreur.
Angst en verdriet dreigen de bovenhand te nemen.
Toen ik gisteren voor de klas stond, vroegen kindjes van 7 me met een trillend stemmetje:
'Juf, komen hier nu ook bommen?'
Ik vertelde aan de kinderen over de gebeurtenissen en sloot af met voorlezen uit een vrolijk boek.
Gewoon doen, dat is de beste remedie.

Ook thuis volgde hetzelfde scenario.
We besloten om vandaag net als andere woensdagen dessertjesdag te houden.


Naar een idee van Pinterest maakte ik deze Nijntjeskoekjes.


Helaas, zoals het wel vaker gaat met nadoen van Pinterest,
het recept gaf bij mij helemaal niet hetzelfde mooie koekje.
Ik begon opnieuw met mijn koekjesrecept uit het dikke kookboek van KVLV.



De koekjes zijn lekker volgens mijn huisexperten.


Op vraag het recept:

Meng 100g boter met 100g suiker, 1 zakje vanillesuiker, 250g bloem (niet zelfrijzend) en één eigeel tot een kruimelig geheel.
Klop het eiwit op en meng het onder de rest van het deeg.
Kneed met de hand en rol open.

Bak de koekjes op bakpapier in een voorverwarmde oven op 175° gedurende 10 minuten.



Reacties

  1. Die flesjes melk met rietjes, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte gewenst in deze vreemde tijd voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je brengt me op een idee, die koekjesvormen zitten hier ook ergens in een verhuisdoos! Ik ga ze zoeken zodat we bij Pasen (ko)nijntjeskoekjes kunnen eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die koekjes zijn bijna te mooi om op te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ah the good old KVLV :)
    (ik gebruik meestal de tot op de draad versleten geerfde versie van ons mama)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk! En wat moeten woendagen fijn zijn bij jullie. ♥ dessertjesdag.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!