Tule kan ALTIJD


Tule is al lang niet meer voorbehouden voor ballerina's en kindjes die zich verkleden.
Tule kan gewoon voor elke dag. Hoezee!


Om de één of andere reden zag ik deze keer een semi lange rok voor me.
Ik tekende het patroon  van een cirkelrok en sneed er drie uit. Eén in katoen en twee in tule. 
Had ik meer tule gekocht, ik had meer rokken kunnen knippen. 
De drie lagen werden aan elkaar genaaid en voor zien van tailleband in boordstof.
Tule en katoen vond ik in de stoffenwinkel in Oostende midden in de winkelstraat.


Mona combineerde hem zelf met een t-shirt dat ik voor haar maakte deze zomer.
Daarvoor gebruikte ik de prachtige druppeltricot van Land of Oh. Op helaas.

Met een rest katoen maakte ik een lint voor in haar haar. 
Very fifties. 


Het patroon van het t-shirt is dat van Stof voor durf het zelvers 2. Ik knipte de mouwen kort en flapte een keer om. 






Reacties

  1. Helemaal verliefd op het rokje <3
    zou ik ook wel willen voor mezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb jij mooi gemaakt en heeft zij goed gecombineerd! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele geslaagde combinatie!! Ik zou zo ruilen met je dochter!!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Romantisch in een heerlijk kleurtje. Wil ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super! echt, ik blijf erbij, net Sandy van Grease :) <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Smelt, smelt... Echt prachtig!! Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh die van mij wordt zot als de dit ziet! Heel mooi gecombineerd van de dochter. Duidelijk een goede (stijl)opvoeding gekregen ;) En I love the 50's look!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie, dromerige outfit in mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo grease in een modernkleedje, heel tof!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super leuk idee ...instant happiness!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!