Winter in de zomer, zot zijn doet geen zeer


Het weer zit niet mee. En onze reisbudgetten ook niet.
Gelukkig kan ik me thuis goed amuseren.
Er lagen namelijk prachtige stoffen op me te wachten.

Ik knipte rokjes voor mijn meisjes.
Emma's zwanenrok is een rimpelrok met de ganse stofbreedte, 







 Emma's gestreepte t-shirt maakte ik ook zelf. 
Het is een vintage wollige tricot van Stoffen Van Leuven.
Met een patroon uit Ottobre waar ik een opstaande col aan toevoegde, hebben wij nu lekker warm wintergerief.



Het vestje is van Filou and Friends.
Muts en sjaal Aymara en de kousen vond ik bij C&A.



Mona kreeg een rokje uit een kleiner paneel. Voor haar kon ik geen ganse stofbreedte gebruiken.
Het werd een rimpelrokje met een schuine zijkant en voering.
Ze heeft een platte tailleband en een blinde rits in de zijnaad.




Mona's trui is ook zelfgemaakt door Moemoe Leen en daar ben ik wel erg blij mee.
Ik wou dat ik het ook kon, zo'n truien breien.
Ze haalde de mosterd hier.





Op de schouder zitten twee houten knoopjes.





Mona's kousen zijn C&A, het bloesje is Morley van vorig jaar.





We deden deze shoot bij 15 graden. 
Ze hadden het dus helemaal niet te warm, die meisjes van me.


De stoffen zijn samples gemaakt voor de Melkbrigade. Enkele naaisters mochten ze testen op kwaliteit en kleurvastheid. Sommige prints zullen dit najaar te koop zijn in kant en klare kleertjes.
Misschien, ik hoop het mee, worden deze prints ooit aan de lopende meter aangeboden.




Meer moois bij de paspelpoezen 1 en 2, p'tits monsters 1 en 2, Liesellove.


Reacties

  1. oh Griet, wat een geweldige wintergarderobe :) ik naaide deze week ook met een stofje van de melkbrigade al een winterjurkje :) met dat weer krijg je daar goesting voor hé ;)
    al gaat het nu terug even beteren naar het schijnt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat mooi! Vooral die meesjes vind ik leuk.

    Ik heb de voorbije dagen ook mijn panties bovengehaald, ik was de jeansbroek beu

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, Griet! En zo mooi gestyled ook ♡ (An )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi! En ik ben ook jaloers op Moemoe Leen haar breitalent...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi!
    Ik hoop ook dat die stof ooit per lopende meter wordt verkocht, zo prachtig! ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Straks doe je me nog hunkeren naar de winteren met deze leuke outfits... Toch nog even genieten van de zomer nu de zon net opnieuw begint te schijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie versie van de lou-trui! Moemoe leen heeft precies ons breiboek....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Dat zwanenstofje is ook zo mooi!!!
    Prachtig gestyled, jouw meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een pracht! Ik hoop mee voor de stoffen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schoontjes!!
    De dames zullen content zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooie winteroutfits! Heel het plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!