Grace, peuters en tranen

Ik maakte een patroon voor jullie.
Een babyjurkje. 
Ik maakte uiteraard zelf een hele reeks jurkjes.
Prima voor alle baby's in de familie en vriendenkring.
De grootste maat, daar kreeg ik Nena nog in.
Maat 92 voor een tweejarige.










Op de rug sluit de jurk met een knopenrij.
De rok is gerimpeld, maar niet erg veel.





Deze versie van Grace heeft geen mouwen. 
Ter versiering maakte ik een strikje van een restje biais.
Ik stikte er een brochespeld op.





Ik maakte nog een jurk in Nena's maat.
Eentje met de prachtige zwanen van Bambiblauw.
Ze droeg de perfecte kleur schoentjes, de jurk paste perfect.
Het had erg mooi kunnen worden...
maar dat is buiten de wil van een tweejarige gerekend.





Deze Grace kreeg gerimpelde mouwtjes.









Een doorlopende print op de rug. Echt waar. 
Kindertjes dwingen om te poseren is niet onze stijl.
Je moet het dus maar doen met deze beelden uit het leven gegrepen :-)



Reacties

  1. Tof! Met nog een meisje op komst zal er zo eentje wel eens vanonder mijn machine rollen... Bedankt voor het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattebolleke is Nena in al haar 'versies' en als ze dan nog eens in zo'n schattige jurkjes gehesen wordt, moet een mens al helemaal smelten. Ik zal het in ieder geval pinnen. Dikke merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grace belooft ons weer veel schattige jurkjes in blogland ! Heel knap !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof! Mijn dochtertje heet Grace! Dat wordt een Grace voor Grace asap

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie jurkjes en bedankt voor het gratis patroontje. Het is eens iets anders foto's uit het leven gegrepen, het leven zoals het is. Het moet niet altijd perfect zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super! Het patroontje ligt hier ondertussen al geknipt klaar, nu nog het geschikte stofje vinden en ik kan aan een nieuw jurkje beginnen voor kleine zus die binnen enkele weekjes verwacht wordt!
    En hier ook een onwillige in huis (tenminste als het op stil staan komt!)
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een bekend snoetje. Ze ziet er al zo groot uit. Mooie jurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend mooi en ik ben trouwens heel blij met je legging patroon ik heb er zelfs al 4 gemaakt voor mijn zoontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk patroontje, ik ben heel blij met mijn jurk en er gaan er zeker nog meer volgen en die rug fotos... die zijn heel lastig inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super bedankt! De timing is top, want volgende week vrijdag een bruiloft. En laat ik nou net vorige week het zwanenstofje besteld hebben 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooimooimooi! Dat gaat hier zeker gemaakt worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. MEGA... meer kan ik er niet over zeggen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg bedankt voor het delen van dit patroon. Ik begin morgen aan een jurkje voor mijn dochtertje. En met nog een meisje op komst zal dat niet het laatste zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi, dank u wel voor het patroon.
    Het kleedje is zo ook goed te zien, je kan zo'n kleintjes inderdaad niet forceren om te poseren. En zeker op die leeftijd : ik ben twee en ik zeg nee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weer een tof patroontje. Het doet me zin krijgen om aan die stapel achterstallige geboortecadeautjes te beginnen :)
    Zo zullen er hier zeker van onder de naaimachine rollen!
    Dankjewel voor de nieuwe dosis inspiratie en de tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. super schattig :-) en dat 2-jarigen niet zo gewillig zijn, daar weet ik alles van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik denk dat ik me hier toch eens ga wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Supermooi! Ik heb geen kleine meisjes in de buurt rondtrippelen maar mocht het aan de orde zijn, dan staat deze Grace op nummer één om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt voor het geweldige patroon!
    Ik zal deze zomer toch nog eens achter mijn naaimachine moeten geraken en mijn huidig maatje 92 van een echte 'Grace' voorzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh prachtig, mss haalt dit kleedje me uit mijn 'ik ben te moe om te naaien' periode

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super, hier wacht een nichtje om geboren te worden... Volgend jaar deze tijd loopt ze rond in jouw patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Keitof jurkje in superleuke stofjes met en zonder mouwtje eraan, altijd even mooi en niet zo moeilijk lijkt me. Dit kon ik ook eens maken voor mijn kleindochter.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gan hem zeker snel eens maken. Hier zal een 92 nog net groot genoeg zijn. Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik smelt bijna. En niet van de warmte. ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  25. welk patroontje is het rokgedeelte ;)
    kan het blijkbaar nergens terug vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!