Berengoed

Bambiblauw scoort weer met nieuwe panelen.
Hippe kleuren, mooie prints.
Kijk maar de nieuwe collecties in de winkelrekken.
Realistische fotoprints komen in alle merken voor.

Wij kozen de beren uit.


Ik maakte voor beide meisjes een los bloesje.
Dat dragen ze graag. 

In dit model uit een Japans boekje zit geen rits en geen knopen.
Het is een 'trek over je hoofd' model.

Mijn tweelingen vertonen een gek fenomeen.
Als ik hen per uitzondering eens gelijke kleren aantrek, dan gedragen ze zich plots als identieke tweelingen. Met geheime groeten en al.




Op het patroon stond een contrasterend knopenpad voorgeschreven.
Ik verving dit door een uitsnijding met een beleg.


De bloesjes zijn onderaan niet recht. Ik ben wel fan van de kromming.



Ik kreeg één bloesje uit één paneel.
De bloesjes zijn maat 130 en passen nog prima.






De 7/8 mouwen worden afgewerkt met een flap. 





De stof voelt zijdeachtig aan en draagt comfortabel zeggen de kritische zussen die al twee dagen leven in de bloesjes.


Opvallend feit.
De twee bloesjes lagen klaar en ze wisten meteen welke voor wie was.
De kleuren die ze kozen passen perfect bij hun huid en temperament.





De panelen zijn exclusief te verkrijgen bij Bambiblauw.
Er zijn ook bijhorende applicaties met dezelfde beestjes. 

Omdat mijn Japans niet optimaal is, maar de patronen uit dat boekje wel top, nam ik een foto van het patroonboekje waaruit ik werkte.



Reacties

  1. Wow geweldig! Zijn ze nu al verkrijgbaar dan? Erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke bloesjes, fijn zo zonder sluitingen. Mijn Japans is ook niet zo goed, maar ik zal eens kijken of ik het boekje op basis van de voorkant kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooie stoffen.. . en leuke foto's van de meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi, Griet! Staat hen prachtig. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh zo mooi! En de bruine beer is mijn lievelingsdier 😍 mijn Japans is ook niet zo goed maar ik heb de Franse versie van dat boekje (oef)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. toppertjes indeed !!! waar haalde je het boekje??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ann Cloots, ik denk dat ik het bij Julija's vond ofwel liet meebrengen door een vriendin op reis in het juiste continent. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OMG wat zijn ze prachtig. Daar gaat mijn goede voornemen om even geen stof meer te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super gedaan! en dat je de titel nu niet kunt uitspreken:-p, ik zou het ook niet kunnen is voor mij Chinees:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fan, fan, fan! Ze zijn prachtig! Zowel de meiden als de bloesjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schoon zeg! En de zijdezachtheid van die stof: zalig...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Chike dinges, er was precies wel wat wind tijdens de fotoshoot :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat patroon, dat wil ik ook! Perfect voor deze stofjes! En die foto waarin emma en mona elkaar omhelzen, smelt <3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt super mooi!!! Ben aan het twijfelen welke 2 stofjes ik voor onze 5-jarige tweeling ga gebruiken... De panda staat al vast maar twijfel als 2e tussen de beer en de orka... Misschien gewoon allebei erbij kopen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat zien er zeer comfortabele bloesje uit. De nieuwe Bambiblauw prints zijn echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi stofje,toffe creatie en je dochters weer content!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zag de achterkant van de bloesjes en was ongelooflijk nieuwsgierig :)... Schoon, en geestig om zien, die knappe dochters van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel tof! En dat patroontje zou ik wel voor mezelf willen; zal wel niet gaan tot mijn maat zeker... :-s

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waar kunnen we het patroon bemachtigen voor die leuke blousjes? Ze zien er super uit

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Helemaal top ! Bloesjes ; stofjes ; foto's....
    Als ik deze blogpost zag ; dacht ik meteen : ' yes' het kan dus ook voor grotere meisjes !
    Maar toen las ik dat je maat 130 maakte....
    Of heeft het Japanse boekje andere maten dan de Westerse kinder-tienermaten ?
    Mijn kleindochter is van dezelfde leeftijd als jouw dochters...zij draagt maat 152.
    Ik bekeek de stoffen al bij Bambiblauw....twijfel over de aankoop....zou eerst moeten berekenen of het paneel nog groot genoeg is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Emma en mona dragen maat 140-146. 152 is vaak te ruim. Japanse maten vallen ruim, maar ik vrees dat dit patroon niet meer kan voor jouw kleindochter. Een bloesje met korte mouwen zoals dat uit homemade mini couture kan wel hoor!

      Verwijderen
  21. Wat een mooie bloesjes! Gezien de zachtheid van de stof kan ik me inbeelden hoe comfortabel deze wel niet zitten! Heel, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie bloesjes! Gezien de zachtheid van de stof kan ik me inbeelden hoe comfortabel deze wel niet zitten! Heel, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De bloesjes zijn super mooi groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dankjewel !
    Kleindochter is hier ; straks even laten kiezen welek stof zij leukst vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Toppertjes! En wat een zusterliefde ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Uw Japans niet te goed, dat verwondert me! Je lijkt alles te kunnen ;)
    Alweer een mooi stuk in de kast van jullie kindjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wat een geweldige stofjes,
    wat een geweldige stuks
    en wat een geweldig modellenpaar!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige bloesjes aan prachtige meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!