Rimpels voor mama's

Het zit zo. Vorige week kroop ik trouw elke avond in de zetel onder mijn dekentjes. En wat gebeurt dan? Juist, dan val ik in slaap op een onredelijk vroeg uur. En dan kom ik in een winterslaap terecht.
Net op tijd had ik het door. En om het tij te keren besloot ik te werken aan een rimpelrokje voor mezelf in heel vrolijke kleuren. Het patroon komt uit knipmode maart 2011, de stof komt van Vermiljoen.

Het idee van de rimpelrok met grote zakken zag ik ook al overzee alwaar de zon eeuwig schijnt, lijkt het.








En toen ik bij Veritas een blinde rits ging kopen en in de winkel ronddwaalde op zoek naar de juiste kousen, viel mijn oog op deze armbandjes.

Reacties

  1. Dat rokje fleurt direct de donkere dagen op :-) Heel leuk met die zakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke, vrolijke rok. Staat je mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie stofje ook! Ik ben zelf mijn voorraad rokjes ook zwaar aan het aansterken. Vooral ook om niet mezelf in de zetel neer te ploffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. SUPERleuk!! Goed patroon ook zeg. Ik ben gek op de Veritas sinds ik er een paar weken geleden in Brussel was. Hm, snel weel eens terug naar België.
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Dat stofje heb ik ook gekocht, jij hebt er alvast een prachtbestemming aan gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O en hebben ze in de Veritas veel kleuren van kousen? Ik ben ook nog naar een paar kleuren op zoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, hoor! Veel kleurtjes en zelfs met reliëf. Heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik bedoelde rok ;) maar natuurlijk is je blog ook leuk!
    groetjes iris

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, Iris, met beiden ben ik heel blij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig rokje..... maar eh.... is het gemaakt van gewoon katoen? is dat dan niet te koud nu? of voer je het? zo ja waarmee? (sorry, allemaal vragen van een beginnend naaister....)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Caroline, het is gewoon katoen, en gevoerd met voeringstof. Ik draag eigenlijk bijna altijd zulke rokjes. Ik vind dat een wollen rokje niet vele meer warmte geeft. Het ligt aan de kousen die je er onder draagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha, bedankt voor je antwoord. Lijkt me nog best lastig, zo'n rokje voeren. Ga eens vragen op naailes hoe dat werkt (en waar je het kan kopen)!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuk rokje, is eens een ander model.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Caroline,
    Je maakt in principe twee rokjes. Een buiten en een binnenversie. De tailleband is aan de binnenkant in gewoon katoen, de onderrok in voeringstof. Enkel de rits is wat oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heel mooi gemaakt en het past je perfect en die armbandjes ik zou het ook meteen kopen
    zeer hip

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Om instant vrolijk van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, dit is echt een leuke rok! En ook een kei leuk stofje!
    Héél mooi! Ook de combinatie met de kousen en de armbandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi. En de sjaal, ook zelfgemaakt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je bent een krakske. Zo'n mooie dingen en altijd assorti met elkaar. Slaap maar meer eens overdag het levert schitterende ideeën op. BP

    BeantwoordenVerwijderen
  20. super! dat ziet er heerlijk om dragen uit! Om instant vrolijk van rond te huppelen of soms toch ook met de handen in de zalige zakken wat rond te dwalen... geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Eeuwig schijnt de zon hier nu ook niet... maar 't scheelt niet veel ;)

    Schone rok! Heerlijke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En nog maar eens: 't is weeral helemaal in orde! En van onder dat dekentje kruipen, ik doe dat ook hoor, met laptop en pinterest, en dan...val ik in slaap.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi! Ik naai nog steeds vooral voor mijn kleine dames, maar moet dringend eens werk maken van iets voor mezelf... Je inspireert telkens opnieuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is echt een super mooi rokje! Het ziet er ook erg gemakkelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ikke ben fan lieve meid! super geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. oh wauw, die rok staat je heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel knap gedaan. Het staat je prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. echt heel mooi, binnenkort zie je overal kopies opduiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Moooooooi!! Ik durf echt nog geen kleren te maken! Wil binnenkort de vestjes maken waar jij ook een tutorial voor hebt gemaakt maar daar zit ik al enorm tegenaan te hikken, pfffff! Echt knap dat jullie dat zo kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig! wat een mooie kleurencombinatie...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Tof zenne Griet, deze is gepind.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. oooh ! super mooi ! het staat je perfect! heb ook zo iets hangen, in het wit maar voor de zomer.
    Heb dat vorig jaar ook eens meegemaakt dat indompelen , ik viel veel te vroeg in slaap , werd 1 uurtje nadien wakker om dan naar boven te gaan en toen vond ik mijn slaap niet meer :s is dan ook vervelend. x

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtig model ! Ik ga morgen in de bib meteen op zoek naar de knipmode :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig! En eens iets anders dan een A-lijntje. Ik had ooit een jurk met zo'n zakken, heb hem tot op de draad versleten gedragen. Fijn gezellig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. mooi patroon (die zakken!) + mooie stof = geslaagd rokje!! goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi stofje en leuke combinatie met de kousen erbij. Ge kunt zo in de boekskes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Heel heel mooi en lekker kleurig!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik heb in de Veritas inderdaad leuke kleurige kousen gevonden. Merci voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat ik me nog afvroeg: ik wil binnenkort ook zo'n fijn dekentje maken, maar ik vraag me af of de twee delen niet te 'los' van elkaar komen te zitten? De fleece is toch alleen maar aan de randen vastgemaakt aan de katoen? Of heb je daar geen last van als je het gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik denk dat de statische elektriciteit zijn werk doet. De lagen verschuiven niet als je goede fleece gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ah, dat zal het zijn. Ik ga het uitproberen, bedankt voor je adviezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik vind je sjaal eigenlijk wel erg mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hi
    I love your skirt! I would really like to make one but I don't know where I can get the pattern from. I have looked on the Knipmode website but no luck. Can you help?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!