Over een mini-cititrip en beurzen.

"Heb je zin om mee te gaan naar Amsterdam?"
Zij stelde deze vraag. Want met haar winkel stond ze op de beurs "Flavourites live"

Ik dacht aan mijn fijne ervaring met "petit bazaar", alwaar ik helemaal overprikkeld wordt door al het moois.
En dus zei ik "ja".
Samen met deze en deze meiden reed ik naar Amsterdam.

De beurs zelf viel me wat tegen. Mijn verwachtingen lagen hoog, zeker als je petit bazaar als norm neemt.
Vele standen kwamen wat slordig en helemaal niet origineel over naar mijn mening.
Een aantal webwinkels konden mijn hartje wel sneller doen slaan. En hier vind je mijn selectie:

Vermiljoen met meneer Vermiljoen aan het kraam.

dinner at seven, ook Belgen alwaar ik me liet verleiden tot de aankoop van deze kopjes. Op mijn verlanglijstje staan de bordjes en de theepot van dezelfde reeks.
Op 8 december houden ze een homesale bij mij. Handig voor het kerstshoppen!


olli en jeujeu, hun stand deed me denken aan strandhuisjes. En de knuffels in felgeel nickyvelours zien er aandoenlijk uit. We zagen ook een fier jongetje van een jaar of vier zijn eigen Olli tot moes knijpen. :-)


Dan viel mijn oog nog op little fashion addict en studio saartje.

We trokken na de beurs de stad in. Met tussenstoppen in de mooiste winkels. Zo kwamen we bij Kitsch Kitchen. Ga bij een herfstdip daar eens naar binnen voor een portie kleurtherapie!



Bij Exota twijfelde ik net iets te lang over een prachtig jurkje. Toen ik mijn besluit had genomen om ze toch te kopen, was de winkel dicht. :-(

Onze nationale trots liet ons een tussenstop maken bij Who's that girl.

Na een heerlijke portie tapas reden we huiswaarts. En laat dat duidelijk zijn.
Ik keer terug naar Amsterdam!

Reacties

  1. Zaaaaaaaaaaaalig...

    Ik moet zeggen dat Petit Bazaar ook een heel positieve indruk op mij naliet hoor!'t was de eerst keer dat ik ging, maar zal zeker en vast ook niet de laatste keer zijn.

    Zoals je zelf zegt, nen mens gaat dan wel snel vergelijken hé! Was deze beurs 'grootser' dan Petit Bazaar (aantal standjes enzo) of was het vergelijkbaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was héérlijk genieten! Zo ontspannend!

    En genoeg stof voor nog een maand binnenpretjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. er waren meer stands, maar minder leuke. minder mijn smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zo jaloers. Ik wil NU naar Amsterdam!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke uitstap, vermoeiend waarschijnlijk of heb er geen last van? Ik ben altijd bek af als ik zo moet slenteren maar wel leuk als veel ideeën kan opdoen natuurlijk. Ga eind deze maand ook naar een beurs in Amsterdam, kijk er niet echt zo naar uit :s
    Uw kopjes zijn super mooi! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgende keer in A'dam: Bezoek de '9 straatjes' en zorg dat je niet in de Kalverstraat belandt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die negen straatjes hebben we deels gedaan, de Kalverstraat ga ik eens moeten opzoeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik was dit weekend op zoek naar een theepot voor op mijn kerstlijst.... Het ziet ernaar uit dat jij hem gevonden hebt. Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Enkele keren Maastricht gedaan, ik denk dat ik binnenkort m'n grenzen ga verleggen tot in Amsterdam ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor de 'dinner at seven' tip, mij 'theepot' op het verlanglijstje krijgt ineens zeer concrete vormen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Snel zijn als je de theepot wilt! Er zijn er maar twee meer. De rest is voor februari!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik liep er gisteren zalig alleen en rustig rond. Genoten! Die tas is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kitsch Kitchen: manden, piratenspel, ritstasje, postkaartje, tafelkleed en toile om een tas mee te maken. En in een Japans winkelke daar tegenover elastiekjes en hapjesprikkertjes voor de kindjes. En zoveel niet gekocht vooral...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Exota heeft ook een webwinkel: www.kinglouie.nl!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. die ken ik hoor! Maar het jurkje dat ik liet hangen, staat niet online. :-(

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!