Zomerset voor Mona







Hoe bleek ik ook ben, Mona is een bruineke.
Ze staat beeldig met warme tinten zoals haar lievelingskleur oranje.
Toen dit stofje aan de draad hing te drogen reserveerde ze het voor zichzelf.
En een rokje alleen was niet genoeg. Ze wou er graag een t-shirt bij mét aap. Want dat is haar lievelingsdier.
Kan niet stuk dus, zoveel lievelings....
Tenzij ze er de pot verf over giet, of spaghettisaus of zo. Laat ik haar maar niet op ideeën brengen! Het maken van de applicatie duurde evenlang als het maken van een rokje.
En u herkent alweer een zsazsa'tje. Ik ben de tel kwijt :-)

Reacties

  1. Man, dat stofke is perfect voor dat rokske zeg. Zo schoon. Ik ga mij ook eens iets met die stof moeten maken. Ik blijf het maar uitstellen omdat ik er geen 'afstand' kan van nemen!
    En wat een geweldig idee van Mona om dat stofke ook eens te gebruiken op een t-shirt. 't Is wreed schoon!
    Hoe doe je dat eigenlijk, die figuur daar zo netjes opkrijgen? Welke steeklengte en -breedte gebruik je daarvoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat aapje is echt heel goed gelukt! zo zomers! die Mona heeft toch geluk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat figuurtje getekend op Vliesofix en dan gestreken op de stof. Eens het figuurtje op zijn plaats kleeft, kan je er gemakkelijk rond borduren. Op mijn roze Brother gebruik ik de zigzagsteek en stel in op 2,5 en 0,6 of zo. Enkel de steeklengte en breedte aanpassen. Ik probeer altijd eerst op een lapje. Om zeker te zijn!
    Mona koos ook zelf het oranje biaiske.
    Emma heeft haar bestelling ook al klaar! (Roze met vlindertje :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht begin deze week een tip te posten over applicaties: uitgeknip figuurtje bestuiven met lijmspray en dan rondomrond zigzaggen. Dat was een keer ongelooflijk goed gelukt. Ik dacht dat ik de gouden tip had gevonden. Maar dan begon is aan een reeks figuurtjes op een lakentje en het machien sloeg 3/4 van zijn steken over. Blijkbaar hing die lijm itussen al serieus aan de naald en het geheel mislukte.

    Zo een schoon stofke! Dat is zoals Vermiljoens rok, he? Waar heb je dat gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In den Beer! Polkadotjes favoriete stekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw seg ! ze staat er goed mee, en zo'n passend apen t-shirtje, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een prachtig setje! Zéér geslaagd! Ben al benieuwd naar het setje van Emma...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoon, schoon en jij naait er nogal op los zeg. Tellen jouw dagen soms meer uren?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar neen, ik kom massa's tijd te kort! Ik zit boordevol plannen en kan ze gewoon niet uitvoeren!
    Ik heb vandaag twee setjes gemaakt, maar het tweede was een groot voor een vriendinnetje en ze heeft het mee zonder foto. Gewoon altijd voortdoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! En deze stof, alsook de astronautjes, daar kán ik gewoon niet in knippen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel erg mooi! Ik maak zelf ook T-shirts, neem eens een kijkje als u wilt :)

    http://tshirtsvanevi.blogspot.com/

    liefs Evi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schön!
    Appliceren, dat zou ik ook eens wat vaker moeten doen... ne keer een resem t-shirts in de H&M gaan halen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat boffen die meiden toch met zo'n knappe mama!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!