feest

Marie werd zes. En ze gaf een echt verjaardagsfeest waar Emma en Mona naar toe mochten.
Had ik niet gezworen vanaf nu zelf cadeaus te maken?
Zo geschiede...
Ik maakte een roletui met verse nieuwe potloden.




Deze keer koos ik een ander stofje. Lentefris!
Ik maakte ook een rokje dat heel goed kan zwieren.



Het lijkt wat op een cirkelrok, maar je kan dit model ook maken met minder stof. Ik knipte trechters uit stof. Ik heb ze aan elkaar gestikt en dan voorzien van een proper afgewerkte tailleband.
Marie wou hem meteen aan. En hij past perfect!



Reacties

  1. Zo, wat ziet dat er allemaal mooi en gezellig uit; feestelijk tot en met.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die paddestoelkes en dat blauw is echt een hele mooie combinatie hé! Leuk met dat bloemeke er nog bij, hoe heb je die randjes gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh ik vind dat bloemeke heel goed gelukt van die potlodenrol. Leuk rokje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Liesel, ik heb die bloemetjes gekocht. Per zes. Ze zijn heel mooi afgewerkt! Ik waag me niet aan dat fijn prutswerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zo zelfgemaakte kadootjes geven, en dat rokje enig gewoon !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super! Als ik ooit een dochter heb, mogen jou kids ook wel op de verjaardagsparty komen :) Wat een leuk rokje, alleen daarvoor mag de lente komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat rokje is geweldig! Ik zoek al een tijdje naar zo'n patroon, en dacht er ook aan om 't eens zelf te tekenen. Maar ik dacht dat zo'n modellekes juist schoon vallen doordat de ene trechter iets rechter is dan de trechter waaraan je 'm vaststikt. Je ziet dat vaker bij patronen, dat je meer volume krijgt door een rechte zijde aan een bolle zijde te stikken... Maar dit rokje valt precies toch heel schoon he, misschien moet ik 't dan toch maar eens zo proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zal mijn schets van de trechter eens posten! Het grote voordeel is dat je de stukken voor maat 110 makkelijk uit een halve meter krijgt! Voor een cirkelrok heb je meer nodig, hé. Ik heb dit model al meerdere keren gemaakt en het valt supergoed mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi,
    Heel mooie cadeautjes. Ik val iook voor het paddestoelenstofje. Ik hoop het nog te vinden op het stoffenspektakel.
    Ikk zou het idd ook erg leuk vinden als je jouw trechter eens post. 'k Moet het dan wel transformeren in een 98.
    Groetjes,
    Kaatjeto

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel mooi je rokje. posten die trechter :-))
    dochterlief draagt graag rokjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!