Het nieuwe klasvriendje Stampertje

Mijn liefde voor de verhalen van Annie MG Schmidt is groot.
Ik las, lees en blijf lezen en voorlezen. 
En elke keer blijven ze hip en actueel.

In mijn klas lees ik standaard Pluk van de Petteflet helemaal door.
Onze nieuwe klasvriend heeft wat te maken met dat verhaal.
Uit de restjesbak haalde ik blauwe gabardine en een rest stugge blauwe gordijnstof. 
Uit een kringloopwinkel laken maakte ik de handjes en het gezichtje.
De haren zijn de restjes van een pelsjasje dat ik ooit maakte.
Het gezichtje tekende ik, traceerde en liet de silhouette uitsnijden.



Zoals je kan zien is het niet alleen een echte lappenpop uit lappen, 
ik maakte geen aparte armen en benen.
Ik maakte een voorkant en een achterkant en naaide die samen. De zijkant van één been liet ik open en naaide ik nadien met de hand dicht.
Het voordeel van deze werkwijze is dat de pop beter kan rechtstaan.


 De oortjes vulde ik niet op.
Ze zijn plat, maar kunnen lekker wapperen.


Stampertje kreeg een heus bed en een dekentje.


Elke avond stoppen de kinderen hem onder. 
Vandaag was de eerste dag in de klas en Stampertje kreeg al heel veel nachtzoenen.







Reacties

  1. Dat Stampertje wordt nogal verwend! Wat een prachtig deken kreeg hij om onder te slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo geweldig leuk! :)
    Ik maakte voor mijn nichtje (een kleuterjuf) ook al eens een lappenpop voor in de klas. Die kleintjes waren er gek op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het leukste kinderboek ooit! Ik lees hem nu voor aan mijn kids. Heel mooie stamper!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke lappenpop is dat geworden! Zalig als je dat allemaal kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die kinderen boffen toch maar met zo'n creatieve juf!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat maak jij toch telkens weer van die originele dingen !
    Wat een leuke pop !
    En ja : ik heb alle boeken van AMG Schmidt in mijn boekenkast staan.
    Floddertje is mijn favoriet !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk. In het vijfde zal ik daar niet meer mee moeten afkomen zeker? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo zalig ! Wat hebben die kids geluk met zo'n creatieve juf!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! Ook hier een Annie MG Schmidtfan. Onze zwart-witte kat heet Jip. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh super! Wat heb die kinderen toch geluk met een juf als jij ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Moest ik nog naar school gaan... dan zou ik wensen dat jij mijn juf was xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo leuk! En pure nostalgie die verhalen... Ik heb ze onlangs boven gehaald voor mijn kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk idee, hier wordt pluk al voor de tweede keer voorgelezen aan de vierjarige dochter ... misschien moeten er bij de derde keer ook poppen verschijnen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben ook fan van de verhalen én van dit stampertje! Zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik denk dat de juf van mijn dochter jaloers op zo'n mooi Stampertje! Zij liet zich inspireren door Floddertje dit jaar. Maar wie weet als ik nog eens extreem veel tijd over heb dan maak ik een Floddertje voor haar klas.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!