Binnenkijken bij Emma en Mona

Ik geef dat graag toe. Ik ben altijd blij als bloggers een stukje van hun interieur laten zien.
Binnenkijken is leuk. En vaak inspirerend.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde, veranderden mijn mama en ik wel elke schoolvakantie een ruimte. Dat ging van schilderen en behangen tot alle meubels op een andere plaats zetten.
Vervelend voor de huisgenoten soms, maar wij hadden er zoveel plezier mee.



Toen wij ons eigen huis bouwden, verkozen we om duurzaam te bouwen. 
Degelijk en stevig en meteen goed voor een leven lang.
Dat houdt in dat ik soms heel lang wacht op de afwerking van iets, maar dat het plezier des te groot is. (En dat het soms ook kriebelt om een vaste waarde toch anders aan te pakken.)

Zo verliep het ook met de wandplankjes in de kinderkamers. 
Ik wil ze al jaren, maar vond nog geen geschikte én betaalbare.
Tot nu. Hier vond ik wat we zochten.


We hingen de plankjes aan de muur en werden weggestuurd. 
Zorgvuldig kozen de meisjes zelf wat ze zouden presenteren.
Ik respecteer hun mening, want het is hun kamer en ik vind het heerlijk dat ze een eigen stijl ontwikkelen.


De kussens en dekbedovertrek, de pop op het bed, het zijn allemaal zelfmaakspullen.

Het poppenhuis verhuisde naar Emma's kamer.





Ook Emma richtte haar plankjes graag zelf in. 
Ik ben dol op de foto's met mooie herinneringen. Met een laatste restje zomerzwanen overtrok ik een canvas. Het Emmabord maakte ik in het begin van mijn naaien.



Beiden hebben nog een reservebed onder hun bed en een kastje als hoofdeinde.
Zoals je kan zien is er niet opgeruimd om een foto te maken. Dit is het leven zoals het is.


In het echte leven maakt Emma flink huiswerk aan haar bureau en kleeft ze overal stickers op.



Ze kleedt ook de paspop aan met outfits die ze later zal dragen.



Als het nog even beter weer wordt, halen we Emma's outfit van de pop en mag ze de nieuwe rok voor jullie showen. 



Reacties

  1. Prachtige kamer! En ik kan jou volledig volgen in de keuze voor degelijke materialen, wij deden het eerst niet en moeten nu alles al herdoen.
    En ben al helemaal verliefd op die mooie combi op de paspop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, ik ben ook gek op binnenkijken, super! En wat een heerlijke meidenkamers! Maar je zin 'niet opgeruimd voor de foto' snap ik niet helemaal, het ziet er spik en span uit, hihi. Wat is de rommel dan ;) (vergelijk t met niet opgeruimd hier, misschien zijn jouw dames gewoon minder rommelig :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Binnenkijkers zijn ook altijd mijn favorieten in de woonboekjes :) Het zwanenplankje onthoud ik, voor als ik ooit zodanig durf te knippen dat er enkel een restje overschiet. Net als het bureau op het kastje, dat is iets tofs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kamers van de meisjes zien er super gezellig uit,tof dat ze zelf het een en ander op het plankje plaatste en ik vind ze er heel opgeruimd uit zien hoor!Zelf vind ik het ook leuk om binnen te kijken bij anderen maar heb dat zelf nog niet echt op mijn blogje gedaan.Wel wat sfeerhoekjes laten zien maar geen echte ruimtes maar wie weet durf ik dat binnenkort wel eens te doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke ruimtes! En zo keurig... Als dit de niet-opgeruimde versie is, dan durf ik de opgeruimde versie van de kinderkamers hier niet te showen ;-) Wat een vrolijke planners hebben ze hangen, schoolwerk?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai ... jullie super opgeruimde mensen als jullie dit 'het leven zoals het is" is. Wel heel tof de kamers

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vind dat ook altijd leuk om eens bij een ander binnen te kijken. Gezellige kamertjes! Daar hebben ze zeker zoete dromen.
    Gr fien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waar hebben jullie die leuke meubels gehaald..wat een toffe bureau en bed
    Groetjes Griet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalig! Je mag bij ons de kinderkamers ook komen inrichten... Je krijgt carte blanche :-)
    En merci voor de tip van La Redoute. Ik heb al een mooie z/w-dekbedovertrek gezien voor Lukas.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er gezellig uit!! als dit 'niet opgeruimd' is ben ik wel eens benieuwd naar de opgeruimde versie #onshuisiseenvarkenstalinvergelijking

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi! Ik moet hier dringend ook eens de kamer van de zoon wat updaten. Hopelijk kan ik er ook iets mooi van maken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap! Mijn dochtertje heeft dezefde sticker in haar kamertje :) in het wit met fuschia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kamer! Hier staat er ook nog eentje op het programma. Kinderkamer nummer 3 met een groot bed. Het wordt er niet gemakkelijker op. Maar zo leuk om te bedenken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent een echte inspiratiebron. Deze post toon ik vanavond nog aan mijn meisjes! Jouw kinderen hebben nu al smaak, helemaal in de voetsporen van de mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is duidelijk van wie ze hun goede smaak hebben! Zalig hoe Emma die paspop al aankleedt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Juf Griet, we kochten de meubels in Gent bij Kido en als ik me niet vergis zijn ze van het merk Dearkids.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Och, wat heerlijk om even binnen te mogen kijken ...
    Leuk dat je dochters al zo goed weten wat ze mooi vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Maar alez! Dat is nu echt een stiiste in spé!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi zeg! Emma en Mona doen me altijd aan de metekindjes denken. Hebben ongeveer dezelfde leeftijd. Zal hen de foto's van de opgeruimde kamers eens moeten tonen :-) Misschien geraken ze erdoor geïnspireerd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Niet opgeruimd? In die toestand kan ik hier niet laten binnen kijken ;-). Prachtige kamers hebben je dochters, en discipline ook te over, blijkbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijke kamer! Een plek om zich volledig te ontplooien. Ook dat poppenhuis, wauw!
    Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!