Mona-stijl


Mona ging gisteren mee naar stoffen Van Leuven.
Ik was haar even uit het oog verloren en met negenjarigen is dat nog niet zo erg, maar ik vond haar terug in innige omhelzing met een rol namaakbont.
Het kind is gevoelig en houdt van zachte dingen.

Ik zag waar ze verliefd op geworden was:
elastische namaakbont
Ik vroeg me af wat ik daar mee kon maken en bedacht al snel iets dat ze geweldig zou vinden.

Ik kocht 20 cm en knipte daar een stuk af dat rond de schacht van haar winterlaarsjes past.
Ze had namelijk haar oog laten vallen op deze.


Ik naaide de strook op de manier van een haarband.
Ik was eens mis en verprutste dus een stuk van mijn 20 cm.

Maar er was nog genoeg over om naast de laarshoesjes ook nog een haarband te maken.
Winterklaar noemen ze dat.








Reacties

  1. Ik heb ook een dochter die steevast in innige omhelzing gaat als ze namaakbont spot! Leuk gepimpte laarsjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn super stoer voor stoere Mona! Je brengt mij op ideeën Griet! Gr, Vân

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superidee, want laarsjes met wol zijn enkel mooi als het echt wintert vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk gedaan! klein projectje en kind helemaal blij, zo zie ik ze graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeeeeeeeeeeeeeeel mooi en een goed idee groetjes Marie-laire

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oooo zo knuffelig zacht en mooi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! Ik kan ze geen ongelijk geven, leve zachte stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Origineel, simpel en maximaal effect. Nice!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalig die botjes! (en dat truitje. Ik denk dat ik voor mezelf ook een exemplaar haal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeer geslaagd, ik denk dat hier thuis ook wel een kandidaat rondloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En zo had ze meteen nieuwe laarsjes ! Dankjewel mama !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een goed idee, wie weet leen ik dit idee. Weinig keus voor extreem smalle voeten, maar zo kan ik ze toch nog pimpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ga dit proberen met mijn bontje:
    http://www.lemonsqueezyhome.com/2014/11/faux-fur-hood-tutorial-free-pattern-in.html?m=1

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!